Odstąpienie od umowy i zwrot towaru
Ponieważ przedmiotem sprzedaży jest towar spożywczy, z ograniczonym terminem przydatności do spożycia, kupujący może odstąpić od umowy kupna wyłącznie po otrzymaniu towaru, jeżeli dostarczony towar jest niewłaściwej jakości. Niezależnie od zasadności reklamacji, kupujący ma obowiązek odpowiednio zadbać o towar do czasu zakończenia procedury reklamacyjnej. Jeżeli ilość towaru jest niezgodna z zamówioną, gdyż sprzedający dostarczył większą ilość towaru, to sprzedający zobowiązany jest niezwłocznie dostosować dostawę do wymaganej ilości, a następnie skorygować fakturę, ewentualnie dowód dostawy. Ze względu na specyfikę produktu spożywczego dopuszczalna różnica w wadze wynosi 10%. Jeśli natomiast dostarczona ilość towaru jest mniejsza niż wynikająca z dopuszczalnej różnicy w wadze to sprzedający ma obowiązek dostawę niezwłocznie uzupełnić, bez jakichkolwiek opłat lub innych warunków.
Jeśli sprzedający uzna reklamację kupującego za zasadną, to ma obowiązek zwrócić kupującemu odpowiednią kwotę w terminie 14 dni, na konto kupującego. W przypadku, gdy sprzedający wystawił kupującemu fakturę, wystawi na reklamowany towar notę korygującą. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu, nawet w przypadku zasadnego odstąpienia od umowy, kosztów poniesionych przez kupującego w związku z zamówieniem towaru lub wyrównać jakiejkolwiek szkody powstałej dla kupującego wskutek ilościowo lub jakościowo niewłaściwej realizacji zamówienia.
W sytuacji, gdy Kupujący nie wywiąże się z jakiegokolwiek zobowiązania określonego w niniejszych ogólnych warunkach, odstąpienie od umowy kupna jest nieważne i nieskuteczne, a sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu ceny zakupu i jest uprawniony do zwrotu kosztów związanych z odesłaniem towaru do Kupującego.